J, mammas älskling?

Ja, det är klart att hon är det! Men hon är mormors älskling också.

Igår när jag och J var på väg hem från min mammas moster (åkandes med mormor, tillsammans med mamma och min syster), frågade J viskandes: Åå mamma, kaaan jag inte få sova hos mormor..? Detta frågade hon ett par trafikljus innan vi var framme och skulle släppa av min mamma. Men du har inget ombyte och du har finkläder på dig.. Hennes ögon i det ögonblicket var obeskrivligt bedjande. Hm.. Ja, men.. Hur gör vi med kläder? Eller ja det ordnar sig. Fråga mormor i så fall. Snabbt, innan vi är framme! Blev mitt omformulerade svar. Hennes ögon lös upp och hon fullkomligt skrek ut frågan i bilen. Mamma kollade på henne och såg en aning förvånad ut. Fråga mamma, blev hennes leende svar. Varpå jag sade att J redan frågat mig och att det var därför J nu frågade henne. Det är klart att du får sova hos mig om du vill, svarade hon då J. Flickan min blev sprudlande glad och nästan slängde sig ur bilen när vi straxt efter stannade för att släppa av dem. Mitt mamma-hjärta värkte lite i förebyggande saknad. Jag försökte säga hejdå, hon svarade i all hast och hade bråttom iväg. Hem till sin kära mormor.

Det är tur att hon, på grund utav saknaden till mig, kommer slänga sig över mig och utdela en lång och varm kram när jag kommer för att hämta henne. Hur skulle jag annars klara mig? *hehe*

Min älskade Fia-Lotta!


Kommentarer
Postat av: Martha

naaw. lilla gumman. hon är så söt.

2010-03-08 @ 15:06:17
URL: http://marthab.blogg.se/
Postat av: nattis

världens goaste unge, tur att du behöll henne när du fick reda på att du va gravid. Hon lyser upp livet den där :D

2010-03-10 @ 21:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0