Upptagen med livet

Jag vet, det kan vara lite tråkigt för er när jag skriver så pass sällan. Det kan även jag tycka, då det faktiskt kan vara roligt att läsa om sitt liv i efterhand. Jag kan ibland undra: Vad hände där i mellan? när jag läser några texter från 2008. För allt kan man inte minnas kristallklart.

Men jag är upptagen med livet: Mina barn. Jag har två små 11-månaders och en 4-åring som kräver och behöver uppmärksamhet. Och vem är jag att strunta i dem bara för att få sitta här? Jag vill inte strunta i mina barn. Därför sitter jag här så pass sällan.

Sedan finns såklart ännu två faktorer:

Jag har en karl, som vill umgås med mig när han kommer hem från jobbet. Men han har ingenting emot att jag sätter mig här en liten stund och gör mitt (han vill ändå göra detsamma, hehe). Däremot brukar både han och jag föredra att vänta tills lugnet efter stormen. Man får inte så mycket ut utav att sitta här när alla barn är vakna, även om man är två vuxna hemma.

Jag har inte tid! Jag har verkligen inte tid just nu!
*Jag är mamma, vilket innebär att jag vårdar och umgås med mina barn. Det innebär även att jag städar efter dem både på dagen och efter att dem lagt sig.
*Jag är fästmö, vilket innebär att jag umgås med och vårdar relationen till min fästman. Det innebär även där att jag städar efter honom, men mest på kvällen när han lagt sig då han kanske missat att göra något.
*Jag är den som är föräldraledig, vilket innebär att jag tar hand om ganska mycket hushållsarbete och matlagning. Med tre barn och två vuxna blir det ganska mycket.
*Jag läser matematik C, vilket innebär att jag sitter ner VARJE dag(läs: kväll) och räknar tills jag känner att jag inte orkar/hinner mer.
*Jag håller på att ta körkort, vilket innebär att jag pluggar teori nästan varje dag (läs: kväll) och snart ska börja övningsköra på allvar (än har det bara blivit två ggr på körskola, pga att vi inte fått handledarpapprena).

Att jag även ska hinna komma ut, helst varje dag och kanske även helst mer än en gång om dagen, gör sitt. Jag tycker att det är viktigt med frisk luft. När J är hemma är man förstås ute på ett helt annat sätt, då hon leker i snön. Med småtjejerna blir det mest promenader med vagnen.

Om jag sätter mig vid datorn; kollar jag min mail, min blogg (kommentarer, statistik) och 4 andra bloggar. Sedan, om jag orkar/hinner skriver jag ett inlägg här och ev går in på FB för att inse att det var onödigt då ingen skriver. Sedan loggar jag ur allt och går härifrån, ut ur garderoben och tillbaka in i lägenheten: till livet.

De få gånger jag sitter längre beror det på att jag sitter och söker information om olika saker: Utvecklingsfaser, förkylningar eller andra saker jag undrar över.

Nu ska jag fixa och dona innan småtjejerna vaknar. J är hos pappa och kommer på fredag.

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaa, usch, det är riktigt jobbigt. Man blir så himla låst. Jag vill ju inte gå ut med honom heller, inte ens på promenader när han har feber. Frisk luft är bra, men jag tror inte på det när dom har feber. Jag är rädd att det ska bli värre. Men så fort han blir feberfri så måste vi gå ut, om det så bara är till affären. Blir tokig av att sitta inne/hemma! Det enda positiva med att han är sjuk är att han är himlans gosig. :D



Hehe, Daniel var på Willys igår. Han tyckte också att han såg dig men var inte riktigt säker han heller. Ska hälsa honom, är säker på att han hälsar tillbaka. ;)

2010-03-01 @ 11:37:32
Postat av: Sabina

Hehe, glömde skriva namn, tror dock att du fattade att det var jag ändå.

2010-03-01 @ 11:38:45
URL: http://sabinamedf.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ne några promenader har det inte blitt på väldigt länge, men jag skottar trallen så pass så att Lexie kan sova ute de dagar det inte kommer 10 cm snö på en timme.

2010-03-01 @ 13:36:35
URL: http://rebblan.blogg.se/
Postat av: KalsongMorsan

Du är världens bästa mamma <3 Skit i bloggen :)

Känns som jag själv tvångsbloggar varje kväll bara för att kunna läsa tillbaka & så..Men äh, ska nog stänga ner bloggen ett tag nu. Puss !!

2010-03-03 @ 10:37:57
URL: http://kalsongmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0