Frukost

En frukost med barnen, är mysig. Alla barnen har sina små egenheter. J med sitt morgonhumör. Hon kan vara så himla go och helt plötsligt blir hon som förbytt, för att sedan bli go igen. E o N med sina miljoner försök att få nästa macka innan första mackan är uppäten. Men de får inte sin vilja igenom, för om de får det blir det bara en stor hög med halvätna mackor på bordet (tro mig, jag vet). Ibland vill dem ha lite musik till maten. Då sitter dem där och diggar samtidigt som dem äter. Speciellt N gillar musik på morgonen. Den som gillar musik minst på morgonen är nog J.

Man ser när E o N börjar bli mätta. Då börjar det kladdas med maten och dem ser helt ofokuserade ut. Frågar man då: Vill du ha mer? Får man neh (skak på huvudet), till svar. Frågar man: Är du färdig? Får man: Jääjii! till svar plus en massa leenden.
Julia är oftast en långsam frukostätare. Dels för att hon njuter, dels för att hon äter ganska mycket, men även på grund av den svårstartade delen av henne som inte riktigt orkar med att det är morgon. Men ibland går det jätte snabbt, så det kan vara olika från dag till dag.
Jag äter min frukost ganska normal-snabbt, men kaffet kan jag sitta och smutta på i evigheter. Åtminstone på morgonen. Varför? Jag vet inte.

Morgonen brukade vara min grej. Pigg som en mört, brukade jag kallas. Och jag hade världens goaste morgonhumör och latjade (kanske lite för mycket), nu pratar jag "bara" och är neutral. Nu för tiden vet jag inte hur jag ska bära mig åt för att fullkomligt hoppa ur sängen på morgonen som jag brukade "förr". Jag saknar min f.d pigghet. Men jag kommer alltid ifatt efter frukost och kaffe. Då är jag människa igen och dagen kan börja.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Anonym

okej :) är det inte svårare att få plats i andra områden än där man bor eller får man välja själv? hoppas fortfarande på att flytta ändå men annars är det ju väldigt snart dags att börja söka här nånstans..

2011-02-02 @ 21:27:07
URL: http://jagochlillasot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0