Bild

Hej alla vänner!

Jag håller på med min individuella fördjupning i bildkursen jag läser. Jag valde att min fördjupning skulle gå ut på att förbättra mig på att teckna; främst träna skuggning, proportioner och teknik. Det är svårt utav den anledning att det kräver mycket koncentration, under lång tid. Man måste samla all sin koncentration och forcera den på just den bild man skissar och dessutom bibehålla koncentration och lust, så att man inte förstör bilden i slutänden. Vilket jag inte är så bra på, att bibehålla lust och koncentration. Inte under så lång tid vilket fall. Men jag är envis, så jag försöker verkligen att hålla ut och sitta stilla dessa långa stunder. Det funkar, men det kliar i mig.

Jag ska visa er mitt första studium under fördjupningen, så får ni den sista om några dagar, så får vi se om jag utvecklats.

Nu ska jag dricka lite kaffe och sedan fortsätta plugga.

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0