Blueberrys!

Igår var mamma och jag ute i skogen, bland blåbärssnåren. Vi lyckades plocka oss 5-6 liter blåbär var. Vi hade jätte roligt där ute i skogen. Vi skojade och hade oss, jag kom t ex på en massa lustiga blåbärsskämt som jag inte längre minns (in the moment jokes). Löpare sprang förbi med jämna mellanrum. I början, när våra hinkar var tomma, tyckte de mest att vi såg lustiga ut. Men sen, på väg tillbaka till bilen, såg de ut som att de undrade "var f*n hittade de alla dessa blåbär?". Nästa gång de kommer till löpspåret har de nog med sig en liten burk åtminstone ;)
 
En negativ sak med blåbärsplockningen var att jag nu innehar 15 extremt stora myggbett. Gissar på att jag fått en överreaktion, något som bara min stora tjej Julia brukar få vanligtvis. Dessutom är några av myggbetten skapade av flera mygg då de tycktes skvallra till varandra om vilket ställe som hade det bästa blodet (t ex på handleden). 
 
Nej, nu ska jag försöka fundera ut vad jag ska göra under min jobb-natt. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0