E och N

E:
Ma ma - Mamma
Pa pa eller Da da - Pappa
Eue - Ellen
Thittha - titta
Ädä - Ä dä (vad är det?)
Atatatatat - Ajaj
Maaa - mat
Heee(j) (tillsammans med vink) - Hej

N:
Ma ma - Mamma
Da da eller pa pa - pappa
NÄ - nej
Maaa - mat
Heee (tillsammans med vink) - Hej

"Orden" används i rätt sammanhang. Eller ja, jag är inte säker på att E riktigt förstår titta och ä dä. Men hon tycker att det är roligt att säga.

E har börjat ställa sig på knä med hjälp av stöd, hon släpper dessutom stödet ibland. Det är så att hjärtat är på väg att hoppa ur kroppen på mig ibland. N försöker också komma upp men hon har inte riktigt lyckats än. N är väldigt stadig på att stå när man håller i henne och hon tycker att det är jätte roligt. E tycker också att det är roligt att stå och är ganska stadig, men inte lika som N. Båda två försöker krypa emellanåt, men oftast blir dem så distraherade utav sina mål att dem slänger sig ner på golvet igen och börjar kravla iväg fort som bara den. Båda är väldigt busiga. Igår låg jag och N och mös när hon plötsligt, helt utan vidare, tog sin mun mot min kind/arm/bröstkorg och gjorde pruttljud. Så som vi brukar göra på deras mage. Sedan skrattade hon busigt.

Nu hinner jag inte skriva mer. /Madde


Kommentarer
Postat av: Zara

Tänk sen när tvillingarna börjar gå, då blir det passa av hehe =)

2009-12-02 @ 08:35:03
URL: http://zwinkler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0