Sitter här..

..med en kaffe i handen och en macka på bordet. På mackan har jag skivad leverpastej *mm* Karln min sitter mitt emot med sin kaffe och alla mackor i magen (dock var det inte leverpastej på hans).

Idag ska vi hämta Julia hos hennes farmor. Det känns roligt att äntligen få träffa G igen, känner både jag och Jonas. Det är så många gånger vi har planerat att hälsa på henne och sedan har det inte blivit något. Vi får se om vi hinner träffa någon mer som bor där i närheten.

Nu är det inte så långt kvar till tjejernas dop. Men det mesta är fixat.
Inbjudningarna är gjorda o skickade och svaren har kommit in. Planering inför allt bakande är gjort, nästan all bakning är färdig (frysen är på bristningsgränsen!). Dopklänningarna är fixade. Doplåt är vald och kantorns nummer har lämnats ut till Jonas syster. Själva dopet är planerat. Jag vet vad som behövs i dryckesväg (vilket vi dock inte tänker köpa förrän några dagar innan). Med mera, med mera.
En viktig sak som finns kvar att göra (förutom det pytte lilla som är kvar att baka) är att skriva dikten som min mamma ska läsa. Jag frågade nämligen henne om hon ville läsa en dikt på dopet och visade henne ett förslag, då sa hon att hon jätte gärna ville läsa på dopet men att hon hellre ville läsa en utav mina dikter. Jag har inte direkt känt att jag kan få någonting ur mig just nu. Det är för mycket med det sista i skolan, så jag får inte riktigt ro att skriva dikter. Men det kommer, det är jag säker på. Och om det skulle vara så att det inte gör det, är det inte värre än att vi använder oss av någon annans dikt ändå.

Jag började skriva inlägget bra mycket tidigare än vad det publicerades, hehe. Hade inte riktigt tid att avsluta det förrän nu.

Nu måste jag plugga. Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0