Tror att jag glömde..

Tror att jag glömde berätta att E&N kan..

..sitta kortare stunder utan stöd
..dricka ur nappflaska och pipmugg själva
..använda ena handen/armen i taget (fram till en viss ålder följs h. och v. arm åt)
..släppa saker medvetet (speciellt från matstolen)
..växla saker mellan händerna
..och vill stödja på benen emellanåt (när man håller dem i famnen)

E kan..
..vinka med hela armen (men förstår förstås inte innebörden, utan härmar bara)
..eller snarare försöker härma när jag tecknar "lampa"

N kan..
.."dansa" vid musik eller när man säger "dansa-dansa" med larvig röst

Saker jag har sagt förut är att dem..
..kryptränar genom att stå på alla fyra (och ibland även gunga)
..vänder sig åt båda hållen sedan tre månader tillbaka
..drar sig fram med hjälp av händerna/armarna (nästintill kravlar)
..eller mest E, ofta tar sig fram genom att snurra till målet
..ljudar med Mm på ett speciellt sätt när dem vill ha mat


För övrigt har dem utvecklat en vilja utav stål. När dem inte får som dem vill kan de skrika rakt ut, riktigt högt och ilsket. Men vi ger inte med oss, vilket resulterar i att dem gör det istället.
Dem håller sig nära varandra dagarna i ända, men trots det tycks de inte vara speciellt intresserade utav varandra. Den ene kan kolla till på den andre ibland och le lite, sedan vänder hon sig tillbaka och fortsätter med sitt. De tillfällen då de tillägnar varandra mest uppmärksamhet är när det finns en leksak som båda vill ha (trots att det finns en likadan). Då kollar de argt på varandra och skäller samtidigt som de båda drar i leksaken.


Nu har jag inte tid att skriva mer! Tack o hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0