Myspluttar

Efter en heldag på VFU:n (8.00-18.00) känner jag mig ganska trött. Som tur är har vi inte så mycket att fixa med nu ikväll. Jag måste visserligen skriva på arbetet som handlar om de här tre veckorna på VFU:n, men att sitta ner och tänka är inte så jobbigt.

 

När jag blev hämtad utav hela familjen efter APT:ns slut vid kl 18, berättade jag för barnen att vi skulle åka hem o mysa och sen sova. Det mottogs med bubblande skratt och leende ögon; mina myspluttar. Väl hemma satte sig jag och barnen i barn-soffan och mös för fulla muggar. Tio minuter gick väl åtminstone innan det började klia i J's ben. Efter ytterligare fem, var det dags för E att lämna mig. N satt nog kvar själv med mig i fem minuter, sedan gick hon iväg till J och E.

 

Under tiden som de lekte med varandra (med Jonas bredvid) passade jag på att göra äggmacka åt J och välling åt E o N. Så lades de två små efter tandborstning, blöjbyte och så vidare. J tog lite längre tid på sig än vad hon borde, i vanlig ordning, men hon ligger sedan femton minuter tillbaka. Vi får se när hon somnar.

 

Nu ska jag skriva lite. Ciao!


Kommentarer
Postat av: Carro

haha du ser ;)

Man tackar så mycke :)

Känns jätte spännande faktiskt :)

2010-10-19 @ 22:16:03
URL: http://cawoline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0