Speciell dag.

Dagen började väl som vanligt egentligen. Jonas var på jobbet när jag och barnen gick upp. Vi åt frukost, klädde på oss och gick till dagmamman med J. Jag, E o N strosade vidare till parken där vi gungade och åkte rutchekana.

Sedan åkte jag, E o N för att hälsa på mamma. Vi kom dit vid elva, lekte, åt sedan lunch vid tolv och skulle åka för att hämta Jonas på jobbet vid ett. Men min mamma sa att hon ville vara barnvakt åt E o N en stund idag, så vi bestämde att jag skulle komma och hämta dem vid sex ungefär.
När jag hämtat Jonas sade jag att vi skulle åka och hämta J, varpå han undrade över E o N. Då berättade jag att min mamma ville ha kvar dem över dagen. Han blev överraskad men glad över att vi skulle få vara själva med J, tillsammans. Efter att ha varit hemma och bytt om, tog vi det ena benet framför det andra bort till J's dagmamma. J blev överlycklig när vi berättade att hon skulle vara själv med oss idag.
Vi åkte till köpcentret, köpte kaffe och satte oss vid lekplatsen. J hade jätte kul och jag o Jonas drack oss lite piggare. Vi var nog där i säkert en timma. När hon började tröttna gick vi till leksaksaffären och funderade över vad vi ska köpa till E o N i present (hon berättade även vad hon önskade till sommaren).
När vi kände oss färdiga där åkte vi iväg till IKEA och vi utforskade de olika rummen, provade soffor och fåtöljer, tittade på barnmöbler, stannade och lekte på lekstationerna, lekte att vi var i djungeln (på blomavdelningen), lekte att vi var i en grotta (på lageravdelningen), åt i restaurangen, fikade efteråt, lekte lite till på vägen ut och köpte inte mer än barnbestick som skulle hem till min mor. Det var så trevligt och skönt att bara gå runt därinne, vi tre, utan att egentligen ha något där att göra. Att liksom känna oss lite hemma istället, leka och busa, o bara vara. Vi tre gillar nämligen IKEA och det var vi tre som brukade åka dit lite oftare förr, strosa, äta där och leka på stationerna.

Det får vi kanske fundera på att återinföra? Förmiddagar (bättre än eftermiddag) på IKEA, med lunch och kaffe, lek och utforskande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0