En lördag i mitt liv

Sitter just nu på mitt nattjobb, fullt medveten om att jag knappt kommer hinna hem och lägga mig förrän jag ska upp igen. Ungefär 1½ timma kommer jag att hinna sova. Min kompis Jenny ska nämligen döpa sina två yngsta och det vill jag inte missa för allt i världen. Hur skulle jag kunna det?
 
Till tre ska jag ha hunnit vidare till en tillställning hos en släkting där jag ska tillbringa ett par trevliga timmar innan jag åker hem och sover igen. Har bestämt mig att jag måste åka hem senast 17 då jag måste sova åtminstone mellan 18-21.30 (så att jag inte dör på jobbet imorgon). Jag ska nämligen jobba 22.30-8.30. Jag sover alltid mer än såhär, men detta fick lov att bli en engångs nödlösning. Det ordnar sig helt enkelt, det löser sig.
 
Det enda som inte löste sig till imorgon, var att jag hade velat åka förbi kavat imorgon vid 10, men det kan jag helt enkelt inte göra. Då förlorar jag de viktiga 90 minutrarna sömn och det tror jag inte blir så bra. De hade nämligen extraöppet i helgen: lördag 10-14.
 
What to do, what to do. Eftersom att jag inte lärt mig hur man delar sig, riktigt ännu, får åka dit en annan gång.
 
Trevlig helg, kära läsare! Ciao
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0