Gästbloggare: Maddes Syster

Har just haft besök av världens bästa syster, Madelene. Jag har alltid sett upp till henne och blivit imponerad av allt hon lyckas med. Hon är mamma till tre barn, fästmö, vän och familj till ett antal personer. Och jag tror att hon är perfekt som det mesta. Jag kan inte förstå hur man kan klara av att ta hand om ett barn när man är 18 år. Själv fyller jag 18 senare i år och kan inte tänka mig det ansvaret på många, många år. Jag är så stolt över hur bra hon klarade det. J är nog en av de mest väluppfostrade barnen jag träffat. Dessutom klarar hon "Piff och Puff" utan problem! Med hjälp av Jonas förstås. Jag hoppas att jag en dag kan bli en så bra mamma som hon är.

Jag har dock själv en utmaning på gång redan nu. Våran mamma ska åka utomlands i en vecka och jag ska under denna tid klara mig helt själv. Jag kan tillägga att jag väldigt sällan lagar mat, jag är van vid att det är klart en viss tid. Vi har också två katter som ska överleva veckan och få mat av mig.

Något annat som väntar fr.o.m. tisdag är sista året på gymnasiet. Helt otroligt vad tiden går fort. Tycker det var nyss jag var den lilla flickan som ringde till tomten och åkte på kollo. Efter gymnasiet är det andra bullar. Då är det dags att växa upp och ta massa ansvar. Jag gillar det inte, för jag vill inte växa upp för mycket. Ni kan kalla mig Peter Pan ;)
Tror inte jag har något mer på hjärtat nu, men jag slänger med ett par bilder när jag ändå är igång.

/Nathalie

Bilden är några år gammal när vårat chokladpuddings-ätande spårade ut i kladdiga ansikten och roliga bilder. Den galnare sidan av min syster och migMen för er som inte vet vem jag är. Ser jag nog ut så här nuförtiden, ungefär.
Storan och lillans galenskaper, Maddes syster

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0