Sjudundrande oväder!

Jäkulens skit!

Jag och J bestämde oss för att gå ut (tillsammans med småflickorna förstås), trots att det nyss regnat. Det var uppehåll just när vi gick ut men vi kunde se att det skulle börja regna igen. Välutrustade med regnkläder och stövlar knallade vi så ut. Det började dugga, regnkläder rättades till. Vi gick och tittade på vattnet i plaskdammen, hur fint det var när det regnade. Gick vidare mot en gård där J tyckte att det såg kul ut att leka. Skyarna öppnade sig! Dropparna kändes stora som jordgubbar. Vi sökte skydd, tillfälligt. Sprang sedan till ett mer permanent skydd, när vi insåg att detta skulle ta ett tag.

Småflickorna fick under tiden mat och J åt fruksallad som vi hade med oss. Vi tittade på regnet och undrade om det någonsin skulle avta. Det var allt vi kunde göra. Efter en väldigt lång stund lugnade det äntligen ner sig något. Då skyndade vi oss iväg mot affären, för att åtminstonde hamna inomhus. Där strosade vi omkring ett tag och vände på var och varannan vara, allt för att köpa tid. När vi sedan var färdiga och kom ut, såg vi till våran lycka att ovädret var över.

Vi bestämde oss för att gå hemåt, efter att ha lekt vid lekparken bredvid affären en liten stund. Då var det tre timmar sedan vi gick ut.....

Ursäkta stavning osv. Hinner inte rätta! /Madde


Kommentarer
Postat av: jennie

En Fujifilm. =) Finns i ett inlägg längre ner i min blogg... ;) Fick den för bara några veckor sedan.

2009-08-12 @ 17:10:58
URL: http://veeka.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag är rädd för att jag har farit med osanning. Jag har ingen jäkla aning om vad proverna är =P men hb betyder hemaglobin iaf o det har ju med blodet o göra haha

2009-08-12 @ 22:16:51
URL: http://rebblan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan tillägga att du har rätt att kräva att få veta vad det är för prover dom tar

2009-08-12 @ 22:18:46
Postat av: Jennie

Hehe, ne. Det är bra det då. Jag har haft typ 3 kameror det senaste året, och alla har vart skitdåliga. Nu behöver jag inte tänka på att det inte blir bra bilder längre... ;) Älskar att ta närbilder, och det är svårt med en digitalkamera, om man nu skall ha riktigt bra bilder som är tagna i rörelse... =)

2009-08-12 @ 23:12:24
URL: http://veeka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0