Svar på frågorna

Zara om Fråga Madde!:

Kommer du och Jonas gifta er ?
Blir det mer barn ? =)

Svar: Jag och Jonas är förlovade, sedan 9 juni 2008. Att vara förlovad innerbär för mig att man är för-lovad till att gifta sig. Men jag är inte så pass tradionell att jag vill gifta mig året efter förlovningen.
Någon gång kommer vi att gifta oss, det speglar våra ringar. Men när? Det ligger i framtiden!

Jag vet inte om vi kommer att få fler barn. Men eftersom att vi är så pass unga, känns det på sätt och vis ganska troligt att det blir någon mer (längre fram). Men det är inget vi har planerat på svart och vitt. Utan det handlar mer om att man inte riktigt vet vad tiden har i sin gömma.
Vad vi däremot vet är; att jag skall läsa färdigt först, även på högre instanser. Och sedan få mig ett fast jobb, innan vi ens börjar fundera på fler barn.

Jag hoppas att du blev nöjd med svaren, även om de var lite luddiga!

Motfråga: Hur känns det inför det kommande bröllopet?


KalsongMorsan om Fråga Madde!:

Hur kan du vara en sån himla bra mamma & ha ett sånt bra tänkande med dina barn? Hur kom du på det?
Du är världens bästa mamma, Madde! <3

Svar: Hihi, du får mig att rodna!
Jag måste faktiskt ge mycket ära åt min mamma, då jag använder mig mycket utav hennes knep när jag uppfostrar/umgås med mina barn. Sedan har jag självklart en hel drös med egna "recept", precis som alla andra mammor.

Jag märker att jag använder mig utav min barndom ganska mycket. Alla bra saker därifrån lägger liksom grunden, sedan ändrar jag på det som jag (som vuxen) ser annorlunda på. Det blir en jätte bra mix!

Sedan kan jag tillägga: Jag har dåliga sidor jag med, det borde du veta som känt mig så länge!? *smile* Jag kan vara trött och grining ibland, säga ifrån lite för snabbt till J/Jonas/You-name-it, få dåligt samvete, säga förlåt. Precis som alla andra mammor och människor :)

Motfråga: Hur blev du en sådan underbart bra mamma?! Jag tycker att du ska vara otroligt stolt, för du har byggt upp ditt föräldraskap på branta grunder! Du har en smockfylld "bok" med många "mamma-recept", som du helt och hållet från grunden kommit på själv. Du är bäst och guld värd, min kära Korvas! Kom alltid ihåg det!

Kommentarer
Postat av: KalsongMorsan

Nej, du är världens bästa mamma! Jag har aldrig sett någon som du & jag älskar att se dig med & prata med dina barn <3

Skulle jag inte ha så lite tid över skulle jag kunna sitta hemma hos er & bara titta på dig hela dagarna! :) Du är bäst, inte jag! Puss på min prutt-Madde! <3

2009-08-06 @ 22:41:21
URL: http://kalsongmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0