Ta allt mitt blod så att vi blir färdiga!

I veckan vill Piotr Kozlowiski att jag ska komma in till vårdcentralen och ta (ytterligare) blodprover.

Hur ska det gå till? Jag är själv med tre barn fram till sex varje dag (iaf denna vecka, vanligtvis slutar Jonas tidigare). Självklart tar jag mig dit med allihop, det jag är orolig över är snarare att dem ska börja "härja" när proverna tas (och att jag då inte kan göra något).

Men det är som vanligt... Ash, det löser sig!

Sist tömde dem mig på 6 rör (jo jag vet, det är inte mycket egentligen) och nu ska dem tömma mig på två till (för mig, helt okända prov). Antingen för att han har hittat något misstänksamt eller för att han inte hittat något alls. Det skulle kännas mycket trevligare om dem kunde skriva (på svenska, inte medicinska) vad de tar för prover och varför. Det enda jag har att gå efter är lapparna som labbassistenterna ska sätta på proverna. Jag blir nästan lite nervös när dem är så opersonliga och när dem inte förklarar proverna. Jag brukar veta varför de flesta prover tas, men inte dessa.

Jag har försökt hitta info och om jag förstår rätt vill dem kolla blodets uppbyggnad med ena provet och det andra... Minns jag inte!?

Nej nu fick jag brått. Tjolahopp!


Kommentarer
Postat av: Jenny

ska doktor jenny översätta? =P

2009-08-12 @ 13:41:37
URL: http://rebblan.blogg.se/
Postat av: Sabina

Jag har inte heller vant mig vid mina "nya" kropp, även fast det är över 1 år sen Lukas kom. Jag har ju höfter utav dess like, det kommer jag nog aldrig vänja mig vid. :P



Du får gärna göra en layout åt mig!!! :D

2009-08-12 @ 14:04:51
URL: http://sabinamedf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0