J känner sig ensam, tror jag...

Hon tycker att hon inte har så mycket kompisar hemma hos mig. Men fallet är inte riktigt så, hon har flera stycken här, som hon träffar regelbundet (hon hittar även nya ute). Men då hon har sin bästa vän som granne hemma hos pappa och kan träffa henne varje dag så blir det nog lätt att hon jämför. Hon är i den ålder, då man börjar jämföra. Hon märker väl att hemma hos pappa är grannen E nästan alltid tillgänglig och att här kan hon inte träffa samma kompis varje dag.

Det blir nog bättre när hon inskolas hos sin dagmamma i veckan. Regelbundet är dagmammorna i en lokal och låter barnen leka ihop. Hon har en spirande vänskap med en tjej i gruppen(som går hos en annan dagmamma), de har träffats tidigare (min mormor arbetar som dagmamma). Flickan ska tydligen bo på samma gata som oss *hoppas*

Tycker så synd om J. Min lilla tjej. Vi som letar och letar efter lokala kompisar. Det finns ett par tjejer på gården som försöker få kontakt med J, men J är väldigt blyg mot dem. Det finns en kille hon leker med ibland på en gård en bit härifrån. Och emellanåt leker hon med barn i andra lekparker. Och jag är förstås Alltid med henne (men inte med i leken), då hon är för liten att vara ute själv i ett bostadsområde (eller varsomhelst).
Sedan har vi släktingar, bara några år äldre än henne. En utav dem är J's favorit, dem leker jämt när vi träffas (ganska ofta blir det). Även en kille, ingift släkt, brukar leka tillsammans med J mycket. Och så har jag en hel bunt med kompisar som har barn. Och J gillar dem alla. En utav dem hon pratar mest om (förutom familjen Korv) är M. Tänk, det var hundra år sedan dem träffades (då han bor i en annan stad) ändå minns hon honom. De har pratat i telefon någon gång. Och J brukar fråga lite om honom och jag svarar, så långt jag vet.

Nu Mia, måste vi ses snart igen (tillsammans med barnen)!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Nu har Julia o Ellen gått om varann hela sommaren så dom har nog inte lekt på evigheter.

2009-07-26 @ 11:07:24
URL: http://rebblan.blogg.se/
Postat av: KalsongMorsan

Jag vill ju att Julia ska vara en del av mina barns kompisar & att mina grabbar ska vara en del av hennes kompisar, men det är så svårt ibland..

Om det inte finns bil (jobbigt att åka buss/gå med tre vildar) eller om jag inte kan höra av mig, jobbar eller vad som helst :( :( :(

2009-07-28 @ 00:42:22
URL: http://kalsongmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0