Växtligheten frodar?

Ja, nu syftar jag inte på naturen utan på J.

När J kom hem till mig i fredags, åt hon som en liten mygga. Det är inte ofta jag ser henne sådan. Oftast äter hon "lagom" eller jätte mycket. I söndags blev det dock helomvändning, hon vräkte i sig istället. Flera mackor till frukost, frukt frukt frukt, flera portioner lunch, frukt frukt frukt, flera portioner middag, flera mackor till kvällsmat+en massa fil. Och så har det fortsatt(med gröt också förstås), hon verkar vara omättlig!
Sådant här kommer och går i perioder. När barn växer, behöver de enormt mycket bränsle. Alltså gissar jag; att J växer just nu.

Småflickorna har ätit lite mindre än vanligt idag. Men så brukar dem äta ganska mycket, vanligtvis. Jag gissar på; att dem har växt väldigt mycket på senaste tiden och nu tagit en liten växtpaus.

Jag ska fortsätta med mitt förmiddagskaffe. J leker nämligen med sin brandbil och småflickorna sover igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0