Bajskorvar & pappasjuklingen

J sitter och "degar" med sin Play-Doh. Hon gjorde precis nyss en korv och frågade om jag ville "smaka". Oki sa jag, låtsades smaka och sa Mmmm. Varpå hon berättade för mig att det var en bajskorv och att jag inte borde säga Mmm därför att bajs inte är gott. HAHA, mitt tokiga barn!

Idag är det fredag, vilket innebär att J ska till sin pappa. Hon har verkligen sett fram emot fredag denna gång. Det gör hon såklart alltid men det brukar vara vanligt och vant, ungefär "Aha, fredag idag. Jag ska till pappa *smajl*". Men denna gång är hon superlycklig och översprallig och helt galen över att pappa ska komma. Hon kunde inte ens somna igår kväll därför att hon saknade honom så och längtade tills att det skulle bli fredag. Dagen idag går mest ut på att vänta och vänta och fråga "när kommer pappa?". Hon är så pappa-sjuk!

Men just precis nu degar hon och tänker inte på så mycket mer än sina bajskorvar.

Kommentarer
Postat av: Jenny

På tal om bajskorvar kom jag på när vi satt o åt en dag (falukorv o potatis) så skulle jag bryta hennes dagdröm o påminna om o äta. Då sa hon "men jag har nästan inge bajskorv kvar" jag-"ursäkta? hon-"eh jag mena majskorv...kollar ner på tallriken KORV!"

2009-11-06 @ 10:09:39
URL: http://rebblan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0