Rostig!

Jag känner att det har blivit väldigt lite bloggande på sista tiden, det är nästan så att jag börjar känna mig rostig i fingrarna! ;)

Idag ska mamma iväg till sin kompis, som nyss flyttat, och hjälpa henne att komma i ordning. Jag känner mig lite sugen på att följa med, men samtidigt; Nej! Eftersom att jag inte kan ta med mig alla barn. Fast, egentligen kanske jag skulle kunna kolla förbi en sväng tillsammans med J? Hon gillar mammas kompis ganska skarpt. Vi får se. Jag ska tänka på det både en och två gånger, sedan prata med Jonas och mamma om det.

Skolan rullar på för fullt. Det är mycket att göra men jag försöker att göra så lite som möjligt hemma, för att barnen ska få sin tid tillsammans med mig. Jag försöker att plugga när vi åker bil och på kvällar (och så förstås på bussen till skolan och i skollokalerna). I fredags blev jag hemma då jag inte kände mig riktigt kry, dock blev det bättre och bättre allt eftersom att dagen gick.

Igår var jag och handlade tillsammans med mamma, mormor och gammelmormor. Vi handlade i en skoaffär, en klädaffär, en godisaffär, en babyaffär, en möbelaffär och en mataffär. Jag vet inte om det låter som mycket, men det tog oss otroligt lång tid. Lagom till att jag kom hem var jag helt slut..!

Väl innanför dörren pussade jag alla flickor, sedan satt jag i soffan och myste med J. Hon kom hem från sin pappa igår, när jag var iväg och handlade. Jonas var hemma och tog emot henne. Han har otroligt bra hand med barn. Min karl det där!

Nu hinner jag inte skriva mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0