Promenera mera!

Idag var jag och Jonas på en längre promenad i vårat bostadsområde. Det var riktigt skönt ute när vi gick hemifrån. Men det blev så småningom lite kallare och vi önskade att solen kunde sluta gå ner. Även om det var vackert..

Tidigare idag var jag och Jonas iväg och solade. Först jag, sen han. På väg dit och hem var det meningen att vi skulle jogga, vilket vi höll ganska bra.

Jag föjlde med min mormor på en tur, någonstans mitt emellan dessa två "aktiviteter". Vi åkte först till coop och handlade lite smått och gott. Sedan körde vi min gammelmormor och min gammelmosters svärmor till min gammelmosters hus. De skulle nämligen vara husvakt. När vi skulle lämna av dem bjöds vi in på fika; rabarberpaj. Mmm.. Gott! Jag fick förresten ett handmålat porslinsägg (fyllt med godis) utav min gammelmosters svärmor (som hon målat själv). Det var jätte fint och kommer få stå på mitt köksbord.

E går mer och mer. Hon tycket att det är superkul! N går också, och jag är säker på att hon kommer springa ikapp E snart. Det brukar vara så. E börjar tidigare och nöter sin uppgift ordentligt, sen kan hon. N väntar och studerar, sen försöker hon göra saken med så lite "misstag" som möjligt. Dem är lika men ändå så olika. De är två helt egna personligheter som fungerar på två helt olika sätt. Mina små flickor.

J kommer imorgon för att fira påsk med oss. Hon åker sedan till pappa på söndag igen, för att hinna umgås lite med honom.  Jag saknar dig J och längtar tills imorgon. Då ska vi påskpyssla lite innan vi åker och träffar släkten.

Ursäkta att inlägget blev hoppigt och att jag säkert skrivit fel här och var. Jag ville ge mycket information på kortast möjliga tid.

För nu ska jag och Jonas mysa lite med en film. Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0