Jag är Blingo-Säljare!

Ja, det kan jag stolt meddela! Idag gick jag från att "bara" vara Blingo-säljare till att bli Blingo-Säljare.

Ni ser inte skillnaden? Jo såhär är det; på det sistnämnda betonar jag Säljare. För idag sålde jag mitt första plagg! Och är med andra ord en säljare, på riktigt.

Eller, ja.. Plagget sålde sig nästan självt. Det var en fin sjal som slingrade sig runt halsen på min moster och vägrade släppa taget. Att den hade samma namn som hennes hund, var också en rolig detalj.

Jag utförde såklart min visning idag, men det var knappt att det kunde ha kallats visning (inte i början vilket fall). Då läste jag innantill så att det tjöt om det och jag sade "eee" minst fyrtioelva gånger. Jag hade överdimensionella stödhjul i form av papper hej vilt över bordet. Jag bytte till lite mindre stödhjul på slutet för att avsluta lite vingligt, helt utan. Det var kul och man lär sig ju av alla fel.

Men hey, det var första gången! Och jag övade på mina nära och kära. På söndag är det desto viktigare att åtminstone ha lite mer ordning och ett bättre upplägg. Jag måste träna, träna, träna; för det är bara de första tre-fyra veckorna som jag kan se ynklig ut och med hundögon säga:

-Ursäkta att det blev si eller så, men jag är ny som säljare nu i höst...


Jenny(moster), du är den som satte den första stenen i rullning. Du är min första kund! Det är verkligen guld värt, för du vet att du inte hade behövt (men blir man kär så blir man, jag kommer själv inte kunna hålla tassarna borta från att handla vissa plagg). Tusen tack vilket fall! Jag hoppas att Mira blir till din belåtenhet ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0