Bit hit och dit

Tjejerna biter i allt dem kan komma åt. Det är uppenbarligen tänder på G. Det måste vara nära nu, annat vore konstigt.

Idag har jag städat i badrummet; Toalett, badkar, ett utav handfaten, kakelvägarna ovanför och golvet under. Även en korgvagn och tre stålkorgar till duschcreme och dyl. Detta är ungefär halva badrummet. Sedan finns det ett torkskåp, en tvättmaskin, en hylla, ett grovhandfat och ett element på andra sidan (som inte hanns med att göras). Men den väggen är tack och lov målad och inte kaklad. Antingen faller det på Jonas lott att göra färdigt resten eller så gör jag det själv imorgon. Vi får se. Jag har även pysslat med en hel del annat och såklart lekt med mina underbara tjejer.

På tal om tjejerna. Idag åt dem mosad potatis (innehållande potatissky och 1msk margarin) och dill/citron fiskgratäng. Dem fullkomligt älskade det och åt långt mer än vad de brukar (ändå brukar dem äta ganska mycket). Skönt att dem gillar fisk, till skillnad mot far sin. Han hade visserligen med sig potatis och fiskgratäng till jobbet, men om det var så älskat vet jag inte. Men han är duktig iaf, som försöker lära sig för familjens skull.

Igår var jag och småflickorna ute på en liten promenad i kylan. Och så tog vi även bussen till apoteket för att köpa molipect. På väg hem från bussen träffade jag på mormor. Hon och de andra dagmammorna hade studiedag och skulle gå på lunch på den lokala "resturangen". Mormor frågade som om det vore en helt vanlig fråga; Du vill inte ha en pizza? Jag bjuder! Jag tackade förstås ja (om det är något vi äter sällan så är det pizza, eftersom att det är lite svårt för barnen att äta). Jag åt halva pizzan på resturangen och tog med andra halvan hem då det började närma sig lunch för småflickorna. Himmelskt gott och jätte trevligt. Tack mormor!

Ikväll ska jag och Jonas se på film. Men först ska småflickorna äta kvällsmat och jag ska slänga mig in en ordentlig dusch.


Trevlig helg!

Trackback
RSS 2.0