Jag fyller om 10 dagar

Och i samband med det har det önskats (från familj) att jag ska skriva en såkallad Önskelista. Sådant tycker jag är lite lurigt och svårt, eftersom att det inte bara handlar om vad jag vill ha utan också vad folk vill köpa.
Men jag vet bara vad jag behöver och vill ha, så jag ska försöka så gott jag kan utifrån det. Om du/ni tycker att listan känns tråkig, kan jag tyvärr inte hjälpa längre än så.

Presentkort hos:
IKEA (går till den framtida bäddsoffan)
NET ON NET (går till den framtida systemkameran)
BABYPROFFSEN
(går till flickornas kommande vagn. Får man önska till dem när man fyller? *s*)

Det svåra med presentkort är att folk kan känna sig låsta vid vissa summor osv (vilket jag tycker är fel, man ska inte lägga mer än man kan/vill). En del kan även tycka att det är tråkigt då de hellre vill köpa en uttänkt sak. Att jag allra helst önskar mig presentkort denna gång beror till stor del på att jag inte kommer på något mindre jag behöver (jag kan inte gärna önska mig en hel bäddsoffa!).

Om ni jätte gärna vill ha andra present-tips är det enda jag kommer på: silversmycken. Det tråkiga där är att jag är allergisk mot nickel. Ett litet tips är att nickeltestat inte betyder nickelfritt. När det står nickeltestat är det nickel upp till en viss gräns i produkten. Jag använder bara silver, eftersom att det på de flesta andra produkter står just nickeltestat.
Och det är just pga att jag bara använder silver som jag tycker att det känns dumt att önska sig smycken, för då kostar det mer. Jag vill verkligen inte låsa folk på olika summor, det ska vara tanken som räknas. Så för att slippa känna mig dum hänvisas detta stycke åt min närmsta familj.
Fråga gärna om du/ni undrar vilken typ av smycke som fattas mig. Även om jag varit allergisk länge(!) har jag inte fokuserat på att köpa fler silversmycken än dem jag hade, förrän det senaste året.

Jag vill tillägga: Smycken är inte något jag behöver egentligen. Så presentkort eller egen idé kan vara att föredra om ni vill känna att presenten ska vara praktisk. Att jag lade till smycken var för att många brukar säga till mig att man inte bara ska önska sig det man behöver på sin födelsedag.

Jag vill verkligen inte att ni ska tro att jag förväntar mig en hel massa presenter, bara för att jag skrev detta inlägg. Jag ville helt enkelt bara hjälpa till att tipsa dem jag redan vet kommer köpa present (mestadels familjen).

Ha en bra dag! Tjolahopp


Kommentarer
Postat av: Helen

Tack för din åsikt!

det va ett bra o förnuftigt svar.. =)



Hälsn Helen

2010-01-19 @ 12:26:04
URL: http://myra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0