Nyårsafton

Nyårsafton firade vi i familjen tillsammans. Egentligen skulle min mamma ha kommit också, men hon blev tyvärr sjuk. Vi hade vilket fall jätte roligt!

Jag sade redan på förmiddagen till J att: ikväll får du vara vaken till tolvslaget om du orkar, annars kan jag väcka dig om du vill så du får se raketerna. Och detta var hon eld och lågor över hela dagen. Hon kände sig otroligt stor, nästan som en utav oss vuxna.

Det roliga var att jag trodde att det skulle bli svårt för henne att klara, vilket jag förstås Inte sa till henne. Jag var ganska säker på att hon skulle slockna vid nio eller iaf tio. Men så blev det inte. Hon var visserligen på väg att lägga sig några gånger, men sedan var hon så envis att hon förmodligen tänkte: Nej här ska inte sovas.

Så hon satt och mös med oss hela kvällen. Vi lade E o N vid sju eller halv åtta, sedan satte vi oss att mysa. Först såg vi på en barnfilm, sedan lite "nyårs-TV". Sista timmen satt Julia i fåtöljen och läste sagor för oss och till sist tyst för sig själv. Hon blev mer och mer trött helt enkelt.

Vid tolv gick vi ut. Jag bar upp henne i min famn och tillsamamns stod vi och såg på alla fina raketer. Jag sa att jag älskade henne och sedan sade jag GOTT NYTT ÅR, hon sade detsamma till mig med glittrande ögon. När vi stått en stund och dessutom smält av några "smällare" som det kom konfetti ur, bytte jag och Jonas av och passade på att säga GOTT NYTT ÅR åt varandra i trappen. Jonas och J stod och kollade länge och väl på alla raketer, facinerade som få.

När J kom in borstades hennes tänder och hon lades. Behöver jag säga att hon somnade snabbt? Dagen efter vaknade hon vid tio tror jag och lade sig nästa kväll straxt efter vanlig tid. Detta är jag glad över, för det var det enda jag oroade mig över med att låta henne vara uppe på nyår.

Just det, tidigare på dagen Nyårspyntade jag och J. Vid middagstid serverades potatisgratäng, potatis, fläskfilé, brunsås och bearnaisesås. Jag och Jonas tog självfallet potatisgratäng. J ville hellre ha potatis, vilket vi även valde till tvillingarna pga saltet i potatisgratängen. Till efterrätt hade jag slängt ihop risalamalta, vilket snabbt blev J's nya favorit.

Sedan minns jag inte så mycket mer utav intresse. Nu har jag lite att stå i. Ha det så bra!

/Madde


Kommentarer
Postat av: Jenny

Förra nyår höll hon igång konstant till 02.30 =P

2010-01-04 @ 08:09:44
URL: http://rebblan.blogg.se/
Postat av: Enniie

Ja, det är lättast så för att hålla koll på allt. Sen hade jag tänkt klippa ut bilder från tidningar och klistra dit, för att man skall hålla koll på vad som finns i vardera låda. Typ kritor/lera osv... ;)

2010-01-04 @ 17:30:21
URL: http://veeka.blogg.se/
Postat av: Enniie

Haha, jaa. Antagligen. Jag själv hade aldrig kommit på tanken att köpa en pruttkudde, men den var uppskattad. Han skrattade såå gott hela tiden.. :) tur att dem inte är bortskämda iallafall...

2010-01-05 @ 19:57:11
URL: http://veeka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0