Snölufs

Idag har jag umgåtts med min mormor. Vi var bland annat på skogspromenad med min mosters hund. En helt underbart gullig "liten" samojed. Hon sprang runt och busade så mycket hon kunde och om hon blev nyfiken på något inne i skogen lufsade/skuttade hon genom snön utan problem. En annan hade fått pulsa på som attan i det snödjupet. Jag passade även på att fota eftersom att vi var ute i vacker natur med en fin valp.

När vi kom in till värmen igen fikade vi kaffe och bulle. När det lagt sig i magen gjorde jag, min moster och hennes sambo oss redo för att åka o handla hem matvaror m.m till deras nya lägenhet. Sedan åkte vi vidare till den nya lägenheten, fyllde kyl&frys och vi fixade o donade lite. Mormor kom efter med färdig middag (lagad hemma hos henne). Otroligt gott!

Trots att vi var mätta tog vi kaffe på maten (behövdes) med en smaskig semla till (hur orkade vi?). Dagen har varit väldigt trevlig allt som allt. Men så är det alltid med familjen, både den lilla och den stora. Den lilla familjen var kvar hemma och dem hade det mysigt och skojigt. J lekte dessutom i sitt rum ovanligt mycket. Bra jobbat!

Det enda negativa med dagen är att jag just nu har fruktansvärt ont i huvudet. Men det kan bero på att jag glömt att dricka tillräckligt med vatten. Jag ska prova att hälla i mig lite vatten först och om inte det hjälper tar jag en huvudvärkstablett innan jag lägger mig. Nu kan jag inte skriva mer.

Natti

Kommentarer
Postat av: Jonas

Du drack för lite kaffe idag helt enkelt! =)

2010-01-24 @ 22:06:26
URL: http://attlevatillsammans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0