Aj-aj

Inte sagt för barnens del (även om det används flitigt just nu..), utan för min stackars rygg. Jag känner att ryggen snart låser sig mellan skulderbladen. Det är jätte likt början till ryggskott. Kan man verkligen ha det där?

Ni som brukar ha ryggskott eller som vet utav andra anledningar: Vad gör jag för att motverka detta? Jag har inte tid att få ryggskott eller något annat liknande just nu!

Jag kan tillägga att jag undviker att bära barnen mer än ner/upp till skötbord/säng/matstol/vagn. Sedan upp och ner för trappen förstås. Vilket kanske låter som mycket. Men vid tröst och sådant sätter jag mig (oftast) nere på golvet med barnen istället, just pga praktiska omständigheter. Även om man har två armar är det svårt att trösta två tjejer uppe på vuxen höjd. För dem blir oftast ledsna/arga samtidigt. Vi har körslaget här hemma emellanåt! Hehe..

Nej, nu får det lov att bli en kaffe. Sedan röja här hemma. Jonas som gjort det så fint igår kväll (som vi gör varje kväll/dag/timma/sekund), nu ser det ut som en svinstia igen... CIAO!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är bara o träna. Hålla armarna raka framför dig som en polis som säger stop o varva mellan hö o vä. Skjuta kattrygg o hålla ryggen varm. Så säger min massör.

2010-06-02 @ 13:30:09
URL: http://rebblan.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise Lukkarinen

Det tyder på en låsning efter ett snedvridet lyft, man bör inte träna innan man vet vad det är. Jag tycker du ska kolla upp det. Undvik att lyfta några dagar om möjligt. Om det inte känns bättre bör du uppsöka en naprapat,(Marcus Flyning på Oskarstorget)är mycket bra)

2010-06-05 @ 08:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0