Grillat

Jag och Jonas grillade i fredags. Helt ensamma (bortsett från barnen som sov i sina sängar). Det hör inte till det vanliga att vi grillar utan gäster. Men det var gott, och trevligt. Så det får vi se till att göra om!

I lördags eftermiddag var vi iväg till IKEA en sväng och köpte en ny matstol till småtjejerna, vi behövde nämligen byta ut ena.
Efter det blev jag avsläppt hos min mormor, där mat väntade (kycklingfilé o pommes). Jonas åkte hem med småtjejerna, då det började närma sig kvällen. Jag var kvar till framåt halv tio. Jag och min moster satt och pratade om allt och inget när jag åt, sen fortsatte vi med det när jag var färdig och när vi gick ut med hennes hund. När vi kommit tillbaka från promenaden satte vi oss ner tillsammans med mormor och mamma.
Min mamma var där för att hjälpa mormor i trädgården lite, inför min lillesysters student. Jag skulle också ha hjälpt till men jag och min moster var så inne i samtalet så det glömdes bort helt. Min moster bor inte hemma, utan var där och hälsade på med hunden.

I söndags kom J hem från sin pappa. Det första hon började tala om var hennes mormor. Hon ville dit och hälsa på, eller sova. Visst fick hon göra vilket som, tyckte jag, om hon fick för sin mormor vill säga. Det hade varit så mycket med allt på senaste tiden så det var ett ganska bra tag sedan hon sov över sist. Efter att J talat med sin mormor, var det bestämt. Hon skulle sova över.
I samma veva som vi skulle lämna av J hos sin mormor, kom vi överrens om att mamma även skulle vara barnvakt åt E o N (i någon timma). Så att jag kunde övningsköra med Jonas och öva på parkering inför körlektionen dagen därpå. Det gick bra att köra för det mesta och jag hade roligt, med min älskling.
Vi gick in på IKEA en sväng (mitt i körningen) för att titta efter ett nytt vardagsrumsbord, men det vi tänkt oss var för lågt. Så vi strosade vidare, hand i hand. Vi fick med oss lite småplock i farten; hörnskydd och klädpåsar.
När jag kört lite till och vi såg att klockan drog iväg, körde vi och hämtade de små. Jag körde ända fram till mamma och in på hennes gård. Dock var det knappt några bilar i närheten så det var ingen super stor grej. Men kul ändå! Sedan åkte vi hem och förberedde för kvällen.

Igår förmiddags var jag och småtjejerna på stan och köpte solhattar o solglasögon till dem. Gissa om dem blev lyckliga när dem fick ett par varsina solglasögon! De har suktat efter J's brillor ett bra tag nu.
Väl hemma igen somnade dem ganska omgående (de ville absolut inte somna i vagnen på stan) och jag satte mig med teoriboken och hårdpluggade. En liten stund innan tjejerna vaknade, kom Jonas hem. Min älskling!
När vi fått upp tjejerna och gjort iordning dem, åkte vi iväg till mitt gamla gymnasium för att hämta betyg. Men då det inte fanns någon på plats med tillräcklig behörighet, kunde jag inte få mitt betyg utskrivet. Jag åkte helt i onödan med andra ord. Dem skulle iaf kontakta någon som skulle höra av sig till mig, sedan skulle betygen skickas till min adress.
Efter det hämtade Jonas upp J på stan (mamma och hon var där och uträttade ärenden) och lämnade av mig i samma veva. Sedan gick jag tillsammans med min mor och bror(som också var där), bort till körskolan. Där stod vi en stund och pratade, sedan var det min tur att köra och dem gick hem.
Idag fick jag öva på att parkera - vanligt och backa. Sedan fick jag prova på att tvärbromsa i 70km/h på grusväg. Lite läskigt först (dåliga minnen utav sladdar på grusväg), men på tredje försöket satte jag (broms)plattan i mattan fort som attan. Häftigt!
Väl tillbaka gick jag hem till mamma en sväng och hjälpte till med lite saker inför syrrans student. Jag åt även middag där också och umgicks lite. Sedan gick jag till affären tillsammans med mamma och efter det följde hon mig till bussen i duggregnet.

Jag lade detta inlägg i utkastet igår, för att jag tänkte att jag skulle skriva något mer idag. Men jag kommer inte på något mer att skriva. Vi får se vad dagen bjuder på helt enkelt.

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0