halloween-dagen

I vår familj har vi en ganska ny tradition; att fira halloween.

I år var tredje året på rad som vi firade denna "högtid(?)". Det är lilla J som var med och skapade denna tradition och hon vill gärna att vi håller fast vid den. Redan när midsommarafton är över, brukar hon börja prata om halloween. Vad hon vill vara i år, hur vi ska fira och så vidare. Bör tilläggas är att vi firar hemma med gäster från närmsta familjen, pyntning, utklädning och middag med rolig knorr. Jag skulle inte kunna tänka mig att låta J gå runt på "trick or treat", så när jag pratar om att fira halloween menar jag ingenting sådant.

I år hade vi glömt bort halloween lagom till att det började närma sig. Så planeringen blev lite knepig. När det egentligen var Halloween, så var J nämligen hos sin pappa (hon klädde ut sig till skelett den dagen). Så vi gjorde som så att vi firada helgen därefter (nu i söndags). J var väldigt noga med att påtala att det inte var halloween, så om vi skulle fira fick vi lov att kalla det för halloween-dagen (precis som pirat-dagen). Helsmart tänkt, tycker jag.

Här ska ni få lite bilder:


Jag är en häxa. Men frågan är:
Hade jag verkligen behövt smink för att se ut som en? ;)


J får barn-teatersmink.
Hon är också häxa.


J är lika spexig som alltid och är världens finaste häxa.


J med sin mormor, som pyntats av J till att bli en häxa.
Det var jätte kul för barnen och mig att hon ville komma.


E var en zebra, men inte så engagerad i denna dag.
Hon tyckte mest att vi var tokiga och skrattade åt oss.


N var också en zebra och inte heller hon så engagerad.
Hon tyckte att vi var roliga, men föredrog att mysa.


Mormor kom också, vilket var jätte kul! Båda för mig och barnen.


Jonas var våran lilla kock. Yum!
Dessutom lekte han massor med de små, när de blev trötta på oss häxor.


En monster-teckning från mig till J.


En monster "klipp-klistra" från J till sin mormor.


E o N ritade. Här är N's teckning (E's kom inte med på bild).


Spindel


Fladdermus av mig


Fladdermus av J


Halloweenpumpa


Två monsterögon som kikar in på oss


Tre ögon till, som också de kikar

Pynt


Bordet, som J pyntat själv.


Dagens rätt (glömde ta kort medans vi åt):
Sladdriga maskar, avhuggna fingrar med naglar och lite blod att doppa i.
Sedan fanns även lite orange paprika som var skuren som en pumpa.


Efteråt bjöd vi på blodiga popcorn (syns inte på bilden men det är karamellfärg i).


När E o N lagt sig diskade min käre karl.


Och jag sminkade av J (och sen mig).

Hon lades, fick saga på stereon och somnade så gott så.

Jag följde mamma till bussen lite senare, sen mös jag och Jonas lite framför TV'n, efter det sov vi med.

Kommentarer
Postat av: Martha

E o N bara växer! tänkte: vad stora de blivit! så var det inte sen sist jag såg dom. men kom på att när jag senast såg dom var ju på skolavslutningen. en hel sommar å höst har gått sen dess.

2010-11-11 @ 12:20:14
URL: http://marthab.blogg.se/
Postat av: Jenny

När 17 fick J så långt hår?!

2010-11-12 @ 06:02:06
URL: http://rebblan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0