Barn

Alla flickorna blir bara större och större(!), som jag brukar säga.

E o N pratar så mycket att det inte är klokt. Jag tror inte att jag riktigt kan förstå att dem är hela 1½ år. Det är inte klokt alltså, vad stora dem är. Igår lekte jag och alla tre barn djur. Vi var..
..hundar, som kröp runt på golvet och skällde.
..katter, som kröp runt på golvet och jamade.
..grodor, som hoppade runt på golvet.
..höns, som höll händerna upp i armhålan, flaxade och kacklade.
..skator, som med fullarmslängd flög fram över vardagsrumslandskapet och kraxade lite emellanåt.
..kor, som kröp runt och råmade och tillslut jagade varandra.

I slutet så var jag och stora tjejen J kaniner, som kröp runt och pep lite smått. Sedan rundade J av med att vara en orm, och hon lade sig på golvet och slingrade sig precis så som ormar gör.

 

Tänk att alla tre barn är lek-stora! Och att alla tre barn gillar att rita, pussla och "hjälpa oss". Alla tre barn, är verkligen stora tjejer nu. J börjar till och med i lekis nästa höst...


Kommentarer
Postat av: martha

Oh. 1½ år redan. Tiden går fort när man har roligt. Var ju i deras ålder när jag kom hit till Sverige. Tänker jämt: vad liten man var men man var inte så liten nu när man har några att jämnföra med. jag prata på å så på spanska: Hola amiga? ;p

2010-10-10 @ 03:23:16
URL: http://marthab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0