PS3 Vs. XBOX 360

För länge sen hade vi XBOX 360, som vi senare bytte mot ett WII, för att vi tyckte att det var fränt med rörelsestyrda kontroller. Vi bytte nyligen vårat WII mot ett PS3. För att PS3 också skulle komma ut med liknande kontroller och för att dem är så pass mycket mer etablerade i spelvärlden. Fler och bättre spel med betydligt mer avancerad grafik.

Helt plötsligt
, mitt i allt, kommer XBOX 360 och släpper världens bomb: Kinect. Själva idén om rörelse finns kvar, men man behöver ingen handkontroll. Det finns en slags kamera som man ställer framme vid TVn som ser oss som spelar tredimensionellt: Man använder händerna och hela kroppen. Fränt!

Något så otroligt häftigt som jag gissar på att många spelkonsoller mest förmodat kommer att ha inom en rimlig framtid. Frågan är nu:

Ska vi gå tillbaka till XBOX 360?

Jag som praktiskt taget aldrig spelar, skulle kunna ha hur kul som helst med Kinect: genom att sätta in exempelvis Zumba-spelet eller Fitness-spelet. Och så kanske man lyckas få till det där med tre barn och att "träna", finally..

Vilken spelkonsoll skulle du välja?


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag hade kört på PS3 tror jag. Vi hade också Wii, men bytte till Xbox 360 vilket jag fortfarande är bitter över. Det finns ju inga roliga Xbox-spel alls! Ps3 har ju i alla fall Mario och donkey kong. Wii tyckte jag också om, jag gillade mario på wii.

Äsch, Vad som helst förutom Xbox!:)

2010-10-18 @ 10:56:02
URL: http://smileandwave.blogg.se/
Postat av: Fia

Den nya grejen till xbox har jag inte testat, så jag vet inte. men den verkar ju bra:) Tanken är god!

2010-10-20 @ 17:03:23
URL: http://smileandwave.blogg.se/
Postat av: Madde

Vi har alla tre :-p . Jag är spel nörd och lika så sonen. Drömmer lite smått om ett Nintendo DS och PSP också haha. Men känns som 3 spel konsoller och tre stycken datorer räcker i en familj på två ;)

2010-10-25 @ 23:45:28
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0