Barnen

N sitter och sjunger: Lille ja, lille ja, lille ja, lille ja. Varpå E också vill sjunga med. Men då blir N upprörd, kollar på mig och gestikulerar anklagande åt E. Jag säger att E också får sjunga, då kollar N mig djupt i ögonen och ruskar på huvudet.

J fick en bok med barnrecept igår. Idag fick hon en bok om jordens länder och en tröja. Hon blev glad vid båda tillfällena. Men så sa hon helt plötsligt: Men, varför ger du mig en massa saker? Tre saker på två dagar. Är det för att det är påsk? Jag svarade henne att det inte beror på påsken, utan att det var väldigt bra böcker och att jag tyckte att hon kunde behöva en tröja till. Hon tittade undrande på mig i några sekunder, sen blev hon upptagen av annat. Hon har alltid varit sådan. Hon kan säga ibland: Men mamma, det är onödigt att köpa en sådan. Då kan det handla om t ex ett klädesplagg till henne.

Ja, se barn. De är för söta!

Kommentarer
Postat av: Larssa

hahahaha julia, för skön hon är stora tjejen :)

2011-04-21 @ 08:14:07
Postat av: Jenny

Eller så kan hon säga "det gör inget vi kan köpa en ny" när nått gått sönder =P

2011-04-21 @ 12:08:20
URL: http://rebblan.blogg.se/
Postat av: Sussi

hehehe vad gulligt av henne.

2011-04-25 @ 01:29:26
URL: http://popsuzzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0