Kom ihåg att dem inte är samma person på insidan

Tvillingar må vara olika på utsidan men kom ihåg att dem inte är samma person på insidan.

N har ärvt en sida utav J's personlighet, rakt av. Hon har den där sidan som gärna spelar över lite (den spexiga sidan). Hon älskar när man tar kort, då börjar hon posa och grimasera och ler sedan som på beställning. Hon älskar att klä ut sig, helst till prinsessa men spöke är nr 2 på listan (att se sig i spegeln efter och le är obligatoriskt). Hon älskar att dansa, gärna med någon men utan funkar nästan lika bra. Hon älskar att sjunga, och gärna waila lite också när hon är extra sprallig. Hon uppträder mer än gärna, med vad-som-helst. Hon tycker att tittut är så roligt att hon kan leka det med sig själv. N njuter utav att mysa och är nog den i familjen med längst mys-tålamod (där skär det sig nog med J, för hon älskar att mysa men tålamodet är inte enormt). N älskar att ropa mamma med konstig röst och vill att jag ska svara N.... tillbaka med samma röst. N gillar spanska ord och är jätte intresserad, hon har förstått så långt att hon förknippar dem med Rollis.

E gillar att göra mycket av dessa saker också, men inte så att det blir en överhängande del av hennes personlighet. Hon är inte lika spexig (inte lika ofta iaf), utan mer sansad, harmonisk och fundersam. Hon är pillrig och grejar gärna med ditten och datten. Hon lyssnar oftare än N när man pratar och hon har lättare för att koncentrera sig (i vissa situationer, men inte i andra). Hon ritar oftare än N koncentrerat och försöker att faktiskt rita något medans N är lite kvar i facinationen över att det blir streck (ringar osv) på pappret när man drar pennan. E gillar att vara helt själv med mamma. Skulle hon bestämma så skulle det bara vara vi två, solo mot resten av världen. Hon gillar att göra hyss också, det är hennes sätt att få uppmärksamhet (ist för spexandet, som inte förekommer lika ofta hos E).

Just nu sitter E och stoppar saker i en burk, stänger, öppnar, tar ur, stoppar i osv. Pillrar.
N springer runt, går o kollar sig i spegeln, kommer tillbaka, säger något skoj, gömmer sig bakom dörren, tittar fram med "förvånad" min, säger oj, springer iväg osv.

Självklart gillar de att göra samma saker också, men det jag beskrev är det som finns mest utav hos vardera barn.
De är kanske lika på usidan, men insidan visar två helt olika personer, kom ihåg det mina nära och kära!

Kommentarer
Postat av: moster nattis

joootack! jag har koll på att dom är två olika, dom är inte alls speciellt lika utseendemässigt längre tycker jag.. det tycker nog inte dom som inte känner dom så bra dock:P jag tycker det är så roligt att se hur olika personligthet de har ;) pluttisarna! och lillalillastora J!

2011-02-20 @ 11:33:45
Postat av: KalsongMorsan

Eftersom jag inte känner barnen så behandlar jag ju dem lika, precis som jag skulle göra med vilka andra snart 2 åringar som helst. Sen märker man ju hur man får den enas eller andras uppmärksamhet, man får se hur man fångar dem helt enkelt :)



Jag ser dem inte som samma människa, de är ju olika. Och jag glömmer ju hela tiden vem som är vem :)

2011-02-20 @ 12:02:19
URL: http://kalsongmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0