Midsommardagen

Jag som brukar åka till marieberg, OM vi har behov av det, någon gång under lördagen (när dem sover middag eller tidig förmiddag eller tillsammans med hela familjen. Ibland åker vi på söndagen). Idag är det tvärstängt och det kändes lite konstigt att vakna o komma på det. Jag hade till exempel tänkt att köpa allergimedicin, flourskölj och ev en pelarfläkt nu i helgen. Men inte idag inte! Skönt samtidigt, att slippa. Egentligen borde alla affärer vara stängda en dag i veckan, som när man var liten. Då skulle man ha den dagen till att inte ens handla en endaste liten mjölkdroppe. Här hemma får man handla ,åtminstone frukostmat, var och varannan dag! Vi är trots allt fem personer.

J laddar för skolstarten i höst, hon pratar om skolan en hel del. Hon börjar visserligen förskoleklass, men det är skola tycker jag. Jag är jätte sugen på att köpa skolväska, pennfodral o lite sådant. Det är väl inte fel? Och sen några nya plagg och ett extra regnställ.

J fyller snart 6 år och vi försöker fundera ut vad hon kan få i present. Vi har köpt eye-pet spelet med kamera och funderar bland annat på en hoppboll. Vi får se vad vi hittar på. Jag ska fråga om hon önskar sig något speciellt.
Nu ska jag åka en sväng till hargebaden med min mormor och ta en fika med hennes syster på deras camping.
Ha det bra! Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0