Lunch

Igår lagade jag mustig morotssoppa till lunch, idag tänkte jag prova på nudelsoppa med kyckling och rotsaker och på lördag hade jag tänkt mig att slänga ihop en spansk omelett. Jag har plötsligt fått tillbaka intresset för att öppna en kokbok och göra som det står (eller ja, nästan iaf). Jag är annars ganska spontan och gillar att "slänga ihop" utav det man har hemma (vilket gör att vi brukar ha frysen full av det allra mesta så att man slipper gå o shopa precis innan). Jag tänker fortsätta gå efter egna recept, måltider och "ihopsläng" till middagarna, men använda boken nyttig mat för glada barn (bland annat) till luncherna. Blir nog bra detta, då behöver man inte tänka nästan alls.

Morotssoppans betyg från barnen: M M M M M
Varför? De kollade först lite skeptiskt på soppan. Sedan åt de den ganska neutralt. Ingen mat som barnen slängde sig över direkt, men dem åt åtminstone upp den. Jag tror att det hela berodde på att det var en slät soppa, barnen är inte vana vid att inte ha bitar i maten. Så nästa gång kokar jag nog lite tärnad potatis vid sidan av och har i när de ska äta. Då gillas det nog mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0