Ojdå!

Jag är visst dålig på att updatera? Jag glömmer bort bloggen för det mesta, får jag lov att erkänna..

Idag kommer min kära vän korvas och hennes fyra barn. Allt som allt blir vi nio stycken som ska umgås (inkl jonas är det tio st). Det ska bli jätte trevligt, verkligen! För nu var det ett tag sedan sist. Men det blir väl ofta så när man är trebarns/fyrabarnsmamma. Det ska bli gott att dricka lite kaffe och försöka prata lite med en vuxen människa (som inte är min fästman eller min släkt dvs). Vad skoj det ska bli!

Barnen utvecklas, som alltid. E o N pratar mer och mer, springer på ett sätt som verkligen kan kallas springa och hoppar på riktigt (och högt). De gillar att sjunga (speciellt N). De växer och har blivit väldigt bra på att hålla handen utomhus (speciellt N). Vi promenad-"tränar" dem nästan dagligen (utan vagn dvs). Det känns viktigt att dem förstår att hålla sig till mamma sen när det blir vår och det kryllar av vespor och cyklar igen. De har fattat intresse för vissa barnprogram, speciellt Timmy. De avgudar sin storasyster något enormt. Att jag skriver dem hela tiden ist för att berätta om en i taget, som jag brukar beror på att jag har brått och försöker att slänga ihop ett snabbt inlägg.

J blir mer och mer mogen, accepterar vissa nederlag på ett positivt sätt. Hon är extremt intresserad utav kompisar och har blivit sugen på att sova över hos en. Hon ska börja en natt hos en släkting som heter C med barnen J och W, om två veckor. Jag tror att hon kommer få hel-skoj och om hon låser sig, får jag helt enkelt åka o hämta henne. Hon börjar lekis i höst. En sak hon pratar om och ser mycket fram emot. Hon gillar att rita och har börjat få ro att koncentrera sig lite längre stunder (ibland åtminstone). Hon skriver och läser, stora bokstäver. Hon gillar att räkna och leka skola. Hon är redo för lekis mao.

Jag, är hemma med E o N i vår. Det har jag redan sagt va? I höst fortsätter jag med nästa kurs på universitetet.

Jonas jobbar på som vanligt, både som lastbilschaufför och transportledare (inte samtidigt, men på samma jobb).

Min mamma är en prutt, min syster luktar prutt och min bror pruttar.

Det var nog allt? :)

Eller nej. Om du är intresserad av en BLINGO-visning, hör av dig till mig!
Vad är Blingo? --> www.blingo.se

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Sussi

Alltid kul med besök.

Vill du ta en fika imorgon?



Kan ta det när Julia slutat dagis och sånt.

Minns inte riktigt vilken busshållsplats jag skulle gå av på dock. hehe

Brickebacken ser ju likadan ut överallt. hehe

2011-03-10 @ 13:58:20
URL: http://popsuzzi.blogg.se/
Postat av: nattis

tack? luktar jag prutt.. mmmmmmmmmkeeeeeeeeeeeeeeeeyyyyy

2011-03-10 @ 20:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0