Pluggis?

Idag har jag hemma-plugg-dag.

Behöver jag säga att andra maskinen tvätt är igångsatt och att jag rensat bort lite utekläder som är för varma för säsongen och förberett för tvättning utav dem och att jag hängt in några rena, torra plagg.. Och att jag dessutom plockat undan lite här och var och även rensat min mail. Sedan så har jag plockan in disk i diskmaskinen och bytit bort en babypulka mot en 12" cykel. Och så har jag ätit lite och plockat undan stora tjejens skridskor och vinterhjälm. Jag har raggat folk till en kommande REA-blingovisning och kollat om de vill ha någon egen dito. Jag har även pratat en kortis med mamma, en kortis med mormor och en kortis med Jonas i telefonen. Och så har jag haft hjärnstillestånd ett tag, då jag mest suttit och gungat på stolen. Ja just det, och så har jag deltagit i en tävling och skrivit detta blogg-inlägg.

Men, allt till trots så har jag skrivit en sida i Astrid Lindgren-arbetet och en sida i Genus/matematik-arbetet. Dessutom ska jag sitta fram till fyra, har min stallin-karl bestämt (skoja! (?)). Haha..

Sa jag förresten att jag har uppmärksamhets- och koncentrationssvårigheter, att jag har svårt att avsluta något jag påbörjat (men jag lyckas oftast ändå tillslut för att jag är så envis) och att jag kan få stora blockeringar när jag har något viktigt för mig vilket kan leda till att jag framstår som totalt hjärndöd. Dessutom har jag en hög med överskottsenergi (vill du ha lite?) och är fruktansvärt energisk.

Är jag ett bokstavsbarn? Nja, inte riktigt jag ser mig mer som en siffervuxen; jag är inte ett barn och jag tycker om matematik...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0