Bifångst

Jag tror att jag glömde nämna igår att jag fick bifångst på 3 sniglar och en spindel, utöver lite blåbärsris och ett och ett annat barr. Dock slapp vi fästingar helt och hållet, både på oss och blåbären. Om inte... Det var en fästing jag råkade äta igår? Det var ett väldigt mjukt blåbär. Skämt-o-sido, här får ni en bild på en av sniglarna.
 
Jag inbillade mig att denne trodde sig vara i himmelriket, där bland alla blåbär. Varför jag lät denne testa sin teori genom att ge snigeln äran att flyga i en perfekt båge från skeden till gräsmattan utanför oss. Jag tror att flygturen tog honom med storm men väl ute på gräset slog nog verkligheten emot honom. Från jord var han kommen och till jord skulle han åter bli, men inte just ännu. Alldeles för ung, med genomskinligt skal och ännu utan maka. Först skulle han ta sig hem till karslunds motionsspår igen, vilket skulle ta honom några årtionden. Sedan ville han bilda familj och skaffa husvagn o så. Men sen, sen skulle han få komma till himmelriket.
 
 
OBS! Inga djur skadades under detta inslag (vi har väldigt mjukt gräs) OBS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0