En underbar vecka

Denna vecka tillbringar jag och min familj i min mormors hus på landet. Det är helt underbart skönt att "bo" i hus måste jag säga. Vi har "bott" här tidigare somrar och det har varit jätte mysigt. Men allra mysigast är det denna gång eftersom att hela familjen är med.
 
Idag har barnen grävt bort ogräs från sandlådan, jonas mekat med bilen och jag har plockat lite vinbär. Barnen och jag tog också en stilla promenad bort till grannhästarna, där vi blev erbjudna stora köttbullar av ägaren som just stod och mockade. Gissa vad köttbullarna bestod av? Hihi. Barnen förstod inte att ägaren skojade först, men sedan tyckte dem att det var jätte roligt. På vägen tillbaka lyssnade vi på naturen och träffade även på en liten söt gräshoppa. Barnen är väldigt intresserad av naturen och frågar mycket om vad alla blommor heter och stannar gärna för att se på fjärilar, sniglar och annat smått och gott. Det är kul, tycker jag. Jag tycker också om naturen och vill gärna flytta till landet när jag läst färdigt på universitetet.
 
Vet inte riktigt vad jonas serverade barnen på förmiddagen idag, då jag låg o sov iom att jag jobbar nu i natt. Till lunch åt barnen mat från igår och på tidiga eftermiddagen fick barnen lite läskande melon och jordgubbar m.m. Senare till middag åt vi kycklingtacos med mycket grönsaker och lite senare satt vi på en picknickfilt i gröngräset och intog tårta som blev över från J's barnkalas igår ( ska skriva ett inlägg om barnkalaset). Barnen ritade väldigt mycket idag också; vid köksbordet, vid bordet på altanen, sittandes i gräset och så på picknickfilten. Vi ha haft en väldigt mysig dag helt enkelt. I love my family <3 
Hoppas att eran dag också varit trevlig! Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0