Föräldramötet

Idag ska vi ha "föräldramöte" på seminariet. Vi ska berätta för seminarieledaren och de andra kursarna (som ska föreställa föräldrar) hur vi vill utforma matematiken i skolan för att alla barn ska kunna lära sig så mycket som möjligt. Min grupp har många visioner, de jag kommer prata om är taluppfattning men också om mötet med det individuella barnet och varför vi inte vill nivågruppera barnen. Jag känner mig taggad! Läraren har dock förberett oss på att det kan finnas "frågvisa" föräldrar. Varför vi även måste kunna hänvisa till varför det vi tror på kan vara bra. Men vi har läst på ordentligt så det löser sig.

Trevlig helg på er alla där ute. Jag tar helg om ca 3h.

Ciao!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0