Cirkuskonster

Idag har vi hunnit med mycket. Bland annat så har jag grovrengjort badrummet från topp till tå med tsgm´s organiska avkalkare (sådant behövs också ibland). Jag och barnen har t ex också ritat, lekt, utövat cirkuskonster, hälsat på barnens mormor och byggt med lego.

Det absolut roligaste barnen har gjort idag är nog cirkuskonsterna. Vi hade uppvisning för varandra (jag + ett barn, för resterande barn) gång på gång. Uppvisningarna bestod av att ett fjäderlätt litet barn fick göra "konster" med hjälp av mina hulken-muskler *hehe* Bland annat så höll de i mina händer, klättrade upp med fötterna på mina ben och min mage och gjorde en bakåtvolt. De stod även på händer och hängde i benväcken på min arm. Det tuffaste var nog att låtsas som att 7åringen vägde som 3åringarna. Måste träna innan nästa uppvisning!
 
När vi var och hälsade på hos mamma hade vi uppvisning även där, vilket var en "never ending story". Barnen njöt för fulla muggar och jag funderade vidare över hurvida jag borde börja träna mer igen. Senare när de ritade, alla barn,   signerade en av treåringarna sina teckningar med 4 av bokstäverna i sitt namn (missade första och näst sista). Det stod till mormor från **** sade goa tjejen. Och hon skriver så noga också så man ser verkligen vad det står. Det märks att barnen blir extra intresserad utav att ha en storasyster som kan skriva och en mamma som går i skolan. Det blir då väldigt aktuellt och intressant. Ibland frågar de ju hur man skriver något, då förklarar jag och de klarar oftast att skriva endast av min muntliga beskrivning. Jag är förundrad, och en smula stolt förstås. Jag har alltid älskat att läsa och skriva, att mina barn gör detsamma får mitt hjärta att slå ett extra slag. Mina små hjärtan!

På tal om cirkuskonster förresten! Imorgon gäller det! Cirkus Scott, här kommer vi! Det vi är mest intresserade utav är att se akrobaterna. Barnen vet inget, mer än att de ska på en överraskning. Just därför tyckte jag att det var så bra att ha cirkus hemma idag. Då kommer de att relatera till sig själva imorgon när vi sitter där imorgon och kollar på alla akrobatkonster! För mig är det inte så noga vart man sitter, så jag hade egentligen tänkt att köpa de vanliga biljetterna. Men smart som jag är missade jag att köpa i tid. Så det blev första parkett, och sådana där cirkus scott-pengar. Det blev en smula dyrare än tänkt, men kan tänka mig att för barnen kommer det att bli priceless!

Natti natti från cirukusfamiljen
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0