Näst sista natten

Sitter på jobbet och inser att snart (om 2 1/2 h) är detta pass slut. Efter imorgon natt jobbar jag inte natt mer; åtminstone inte i år. Från och med vecka 41 går jag nämligen ut på praktik i ca 10 v och då skulle det vara helt ohållbart att jobba minsta lilla natt. Det enda jag kommer jobba med är att ha blingovisningar vissa kvällar eller helgdagar (men inte för mycket av det heller).
 
Denna natt var jag först något fruktansvärt trött. Det har varit lugnt på jobbet så när jag väl piggnade till och inte behövde kämpa för att vara vaken längre så satte jag fart på pluggandet. 1 1/2 sida i ett arbete skrevs, inklusive att jag gjorde färdigt mallen för hela dokumentet. Sedan hann jag läsa lite i en bok som vi ska ha till ett seminarie. Jag har även varit inne på och kollat kurser för i vår. Så länge jag inte stöter på osäkerheter när jag läser vidare om kurserna så tänkte jag anmäla mig redan nu. Vid kl sju ska jag väcka brukaren och då blir det åter lite mer praktiskt arbete.
 
Jag kommer att sakna mitt jobb. Men de har sagt att jag är välkommen tillbaka (under förutsättningen att de behöver personal), och att jag ska höra av mig till nästa år om jag vill/behöver jobba då. Hoppas på att jag får jobba här nästa år också. Men detta år, är färdigt från och med imorgon och jag kommer att få sova varje natt. Utom om mina barn väcker mig förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0