Hann båda

Jag hann med både öppna förskolan och kavat. Goa Jenny och hennes barn var på öppna förskolan, vilket kändes kul. Dessutom trivdes småtjejerna jätte bra och lämnade mig med detsamma, även om de kom tillbaka och klängde emellanåt. Jag har inget emot deras klängande men det var kul att se att de kände sig så pass säkra ändå.

Stora tjejen var på ridskolan i lördags i vanlig ordning och fick prova på en fjording, som hon haft en gång förra terminen. Det var mycket jobb för henne då hästen är mycket slö och dottern var på väg att ge upp många gånger. Hon var väldigt trött efter lektionen och tycktes vara negativt inställd. Men när jag berättade för henne att hon skulle ha samma häst 3 gånger till blev hon jätte nöjd. En lättnad för mig! Och väldigt förvånad blev jag. Man kan bli så förvirrad på barn, ibland är det svårt att förstå vad de verkligen tycker om en situation. Hon hade inte upplevt den på samma sätt som jag (turligt nog är jag så pass slipad att jag inte berättar så mycket om mina uppfattningar innan jag hört hennes).

Måste sluta skriva nu. Ciao! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0