008 - bardomen

Var det något du gillade som barn, som räknades höra till det andra könet?
Något jag minns starkast är att jag tyckte om att leka tillsammans med min bror; med hans turtle-gubbar. Men även andra av hans leksaker var roliga i mina ögon.

Jag tyckte om fotboll mycket under en period i lågstadiet. Jag var frälst i innebandy i mellan- och högstadiet. Jag hade "killkläder" när jag gick i nian.

Dock var jag inte särskilt låst vid vad som var killsaker och vad som var tjejsaker. Att begränsa sig vid påhittade normer är aldrig bra. Man ska leka med det man tycker om. Leksaker har inget kön, punkt!

Kommentarer
Postat av: axdal

SVAR:
jo rå.. Flytten till Örebro var min vändning i livet.. Jag tror ärligt talat inte jag hade levt idag om mamma inte flyttat oss till Örebro..
Där var det ingen som visste om mitt förflutna och jag fick bli hel igen.. Och jag uppskattar verkligen att det fanns folk som tyckte om mig för den jag var..
Trotts att det fanns idioter på högstadiet med.. Men där satte jag dem på plats rätt rejält hahaha..
Och tack vare att jag hade en ryggsäck med ett förflutet så kunde jag även hjälpa andra som jag såg var i samma situation som jag hade varit i.. Och jag hoppas att de personerna som jag såg då även kände det..

2014-01-08 @ 13:51:34
URL: http://axdal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0