Glömde - Körkortstillståndet!

Tjohoo, ett steg i rätt riktning! Trots att jag egentligen styrde mina steg mot sovrummet hamnade jag här för jag kände att jag glömt att berätta något.

Nu har jag fått hem körkortstillståndet! Nästa prick på listan är att gå på kurs tillsammans med Jonas, skicka in papper på det, betala alla obligatoriska avgifter och skriva under lite här och var. Sedan är det klart - nästan.

Vad som följer efter alla dessa steg är: Väntan. En enormt lång och jobbig väntan (i och för sig var dem snabba med körkortstillståndet, blott 10 dagar tog det)... Sedan får jag äntligen börja övningsköra!

Lagligt
alltså, jag skulle ljuga om jag påstod att jag aldrig suttit bakom ratten förr. Men det var många jefulens år sedan, så det är glömt och begravet. Vad man gör i tonåren (och innan man blir mamma) vill man oftast inte riktigt stå för sådär i efterhand. Men o andra sidan, bör man väl kanske inte ljuga för sina barn den dagen dem frågar:

-Mamma har du kört olovligt någon gång?

Kommentarer
Postat av: KalsongMorsan

Vad roligt för dig, det kommer gå bra! Så snart sitter du där bakom ratten & brummar! :)

2009-08-12 @ 23:22:14
URL: http://kalsongmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0