N's nya räknesång

lolv, ell(v)a, tiio, niiie!!
Een, pjå, tjeeee
Sötnosen har fått stort räkneintresse. 1, 2, 3 kan hon få in helt rätt, men resten är mer som ett slags mantra som hon har för sig (det är ju så det börjar). Den blivande matematikläraren (jag) gläds av detta intresse som har kommit helt naturligt (E har inte samma intresse av det). Det är också kul att se hur väl det stämmer, som man läst i läroböcker, att barn i denna ålder sällan har intresse av att räkna längre än tre, att över tre brukar vara "många/flera/osv". Hon har räknat längre än tre, men det mest intressanta är att räkna tre saker helt enkelt.
Over and out!
Så fort jag sparar ett inlägg så trycks det ihop och alla styckesindelningar försvinner, jag försöker om och om att göra om och spara igen men det går inte. Hjälp mig någon? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0