Indianerna - speedway

Jag var på speedway här om dagen. Med mig följde min bror och hans tjej. Det var himla kul att återuppliva denna barndomens motorsport. Min mors kusin Henkan körde som bäst när jag var yngre och jag och min bror var högst facinerade. Nu kör han ju inte lika mycket längre och det var inte han vi kom för att se här om dagen, men det var han som fick oss att älska speedway.

Nu är han äldre än han var då och hans son Simon är vuxen och ganska bra på att köra. Men många tvekar på att han kan hålla god takt med sin fars framgång. Det återstår att se.

Här om dagen körde indianerna på bra vilket fall. Helt underbart duktiga var dom! <3

Jag var väl klädd den dagen. Precis när vi kom dit kändes det lite väl varmt. Men var så tacksam för min föräldra-hjärna så fort solen började gå ner (efter bara något heat). Det är bra att jag är en pain-in-the-ass även mot mig själv angående kläder, jag vet bäst vad gäller väder så det är lika bra att lyssna och inte släppa efter för frestelsen och gå i shorts o bikiniöverdel (överdriver)!

Nä. Gonatt nu kanske? Har gett upp en av mina många roller som förälder: klädmärkning. Fortsättning en annan dag. Dunsar i säng nu. Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0