009 - barndomen

Om du fick chansen att gå tillbaka till att vara barn igen, skulle du ta den?

Absolut! Jag skulle ta chansen om och om igen. Jag har haft en trivsam och oproblematisk barndom. Mina vänner var underbara och vi sprudlade av fantasi. Alla hyss jag, pernilla, johanna och bror gjorde när jag var i femårsåldern är guld värda i minnet. Alla lekar och killbacillskräcken i lågstadiet får mig att fnissa. Den harmoniska tiden i mellanstadiet som också innehöll mycket sport får mig att slappna av. Och tiden i högstadiet! Vi var så många som kom så väl överrens på skolan, och vi kunde prata om allt. Vi var både killar och tjejer i umgängeskretsen där.
 
Fast allra helst skulle jag vilja att mina barn blev små igen, små hjälplösa nyfödingar. Tiden går så fort när man har roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0