013 - Film

Denna bloggvecka handlar om film och dagens inlägg handlar besvarar frågan: Vilken är din favoritfilmgenre?
 
Utan tvekan något som har med komedi att göra, oavsett om det är ren komedi, romantisk komedi eller actionkomedi. Jag tyckte mycket om thriller och extremt otäcka filmer förut. Men utav någon underliggande anledning, får jag numer hemska obehagskänslor om det är för mycket död och blod. Jag har aldrig varit sådan förut, det blev så efter de två operationerna i våras. Jag kan heller knappt se mina barn blöda utan att må illa och få gummiben, vilket också är helt och hållet nytt. Jag kände inget speciellt, medvetet, efter operationerna. Utan jag fick helt enkelt erfara det första gången vi skulle se en thriller och första gången jag såg ett av barnen blöda, efter att jag opererat mig. Sedan dess har det hängt med, vilket känns konstigt eftersom att det inte är "jag" egentligen.
 
Men som sagt: Komedi
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0